A jó arculat több vevőt hoz
Első benyomást csak egyszer lehet tenni.
Ahogy egy bolt portálja sugallja, hogy milyen minőségű termékre, kiszolgálásra számíthatunk, ugyanúgy egy cég arculata is olyan nagy befolyást gyakorol, ami akár egy egész üzletkötést megszerez, vagy elbuktat.
Nézzük hogyan:
1. Jó vevőket vonz
A legtöbb ruhabolt tulajdonos, kávézós tudja, hogy kell egy szép portál,
ami becsalogatja a vevőt.
Azt is tudják, hogy ha a bejárat és a kirakat kinézetével meghatározhatja,
hogy milyen vevők jöjjenek be a boltjába.
Poros, fakó kirakatú boltba a pénzes vevő be se jön, hiába jó a portéka.
A tiszta, csillogóbb, dizájnos kirakat viszont, behúz a boltba és vételre csábít.
Aki hajlandó egy elhanyagolt boltban vásárolni, az a legolcsóbb terméket keresi,
és még alkudni is próbál belőle.
Hiába van jó terméked, az elriasztó külső miatt esélyed sincs a jó vevőknek bemutatkoznod.
Portálhoz hasonlóan a névjegykártya, levélpapír, csomagolások, honlap egységes megjelenése
összeszedettséget sugároz.
Képzeld el, hogy te, mint komoly megrendelő, két közel azonos árajánlatot kapsz.
Az egyik egy fekete-fehér névjegyet ad névvel, címmel, és az ajánlata is
egy sima lapon néhány számadat.
A másik cégtől egy szép névjegyet kapsz, amin a név és cím mellett
egy vonzó szolgáltatás is szerepel. Az ajánlat pedig egy ugyanolyan stílusú
szép lapon kidolgozott ajánlat.
Melyiket vennéd komolyabban? Melyikhez lenne több bizalmad?
Mivel közel azonos az ár, akkor szerintem biztos,
hogy az igényes kinézetű ajánlatot választanád.
2. Pénzesebb vevőket vonz
Ha a terméked elég jó minőségű, akkor ezt már messziről is tedd láthatóvá!
Egyszerű tény, hogy egy sima fehér garbó egy poros boltban jó, ha
1200 Ft-ért elkel, míg egy próbababás, csillogó bolt kirakatában
elhelyezve ugyanez a fehér garbó háromszoros áron, 3600 Ft-ért is eladható.
Akinek van pénze, annak inkább a jó minőség és a presztízs érték számít.
Ezért vesznek egy bizonyos anyagi szint felett inkább Audit, vagy Mercédeszt,
noha a Skoda is szépen elgurul, ha benzint raknak bele.
3. Jobban felismernek
Stabilitást jelent az egységes kinézet.
Átlagosan, egy embernek 8-szor kell egy hirdetést látni ahhoz, hogy megjegyezze.
Pár hét elmúltával pedig már nem emlékszik a pontos cégnévre sem, csak a
színvilágra és a hangulatra, amit a hirdetéskor érzett.
Ha mindig azonos a hirdetésed kerete, akkor a vevő jobban megjegyzi a hirdetést.
Bizalmat is építesz azzal, hogy a tartós megjelenés stabil céget sejtet.
4. A színek hatást gyakorolnak
A színekkel már a tudatos észlelés előtt befolyásolhatod a vevődet.
A jó színválasztás segít a beazonosításban.
- Barna – stabilitás, precizitás, elegancia, férfias szín
- Bordó – stabil-dinamizmus, elegancia
- Fehér – tisztaság, béke, egyensúly, semlegesség
- Fekete – elegancia, méltóság, bizonyos esetekben szigorúság, gyász, depresszió
- Kék – üzleti élet színe, tisztaság, igazság, megbízhatóság, bizalom, tekintély
- Lila – nőiesség, királyi színként elegancia, halvány lilával misztikus
- Narancs – életerő, büszkeség, önérzetesség, segítőkészség, ambíció, kreativitás
- Piros – üzletben dinamizmus, más környezetben erotikus, negatív érzelemként harag
- Rózsaszín – gyermeki, lányos, nőies, ártatlan, néha Barbie-s
- Sárga – vidámság, nyár, tettrekészség, negatív érzésként irigység
- Zöld – nyugalom, remény, megbízhatóság, természetesség, bio
4. Marketing és arculat egymást erősítik
A marketing jól fel tudja használni színek hatását a cég és termék
minőségének a jelzéséhez, valamint a megfelelő vevőkör becélzásához.
Az arculat egyéniséget és megkülönböztethetőséget biztosít.
Vizuális programozással már a Logo láttán rögtön az adott cégre,
illetve termékre gondol a vevő. Példa rá az autómárkák emblémája.
Arculat terv készítésekor mit adok át:
Az aktuális, vagy kialakítani kívánt Vevőkör és Termék színvonalának deklarálása.
A vevőkre jellemző szín és képvilág összeállítása.
A termék/szolgáltatás fő tulajdonságaihoz illeszkedő látvány meghatározása.
Igény szerint ami csak kellhet:
– Cég jellegzetességéhez igazodó Logo tervezése + Levél papír sablon, Boríték sablon
– Honlap grafikai kinézete
– Portál, Stand, vagy helyiség kinézet
– Reklám-, plakát alap (akciókhoz igazodó, változtatható szöveggel)
– Kép fájl kis méretre tömörítve, ami névjegykártyán is használható (.jpg .bmp)
+ Tájékoztató, hogy mit mikor és hol és miért kell használni, és hol nem szabad használni.
+ Ingyenes konzultáció év közben 2*1 óra.
Elérhetőség: 06-20-580-6307 vagy kapcsolat@fellenditomarketing.hu
Sok sikert kívánok a vállalkozásodhoz!
Várom jelentkezésed.
Szalkainé Zsembery Csilla
Pingback: clindamycin 600 mg